Ajankohtaista

Valmennettavani Tero otti osaa viime lauantaina Himos Winter Trailin 25km:n matkalle.
Seuraavassa Teron fiiliksiä kisasta: Hyvä kova treeni / kisa tähän PK-kaudelle! Tällä on hyvä polkaista polkujuoksukausi käyntiin! Tämän kisan vedin hyvin pitkälti fiiiliksen mukaan ja kellon vilkuilu jäi vähälle. Jälkeen päin huomasin, että sykkeen mittaus oli loppunu viimeisillä kilometreillä.. Mielenkiinnolla lähdin matkaan kun oli sairasteluja yms.. mutta kun oli alla kuitenkin kaksi ehjää viikkoa uskalsi rynnätä poluille. Reitti oli todella märkä ja mutainen, jossain oli jäistä pätkää. Nastakengät ja lyhyet säärystimet oli hyvä valinta, pitoa piisasi eikä muta päässyt kenkiin. Paikkotellen rinteissä polku oli muutunut puroksi... välillä oltiin aika syvällä, mutta eipä täältä kukaan kuivilla kengillä selvinny! Hauskaa oli kaikesta huolimatta!! Energiat upposi hyvin, ei ongelmia. Hetken säikäytti etureisien läpi menevät krampit, ne menivät kuitenkin hetkessä ohi ja matka jatkui hyvällä fiiliksellä. Maaliin päästin kaatumatta ja muutenkin ehjänä. eihän tästä puuttunut kuin lumiset polut mitä lähdin alunperin hakemaan 🙂 Kaikinpuolin hyvin järjestetty tapahtuma! Kisan jälkeen ruuat oli hyvät ja tarjolla oli pitkä noutopöytä mistä valita ja unohtamatta hyvää saunaa ja avantoa!

Mahtavaa Tero!! Tästä on hyvä jatkaa kohti NUTS KK 83km!
...

View on Facebook

Valmennettavan fiilistelyt:
Tänään oli tarjolla harvinaista herkkua, sillä pääsin pitkästä aikaa tunnin juoksulenkille. Pitempiä juoksutreenejä onkin jo ehtinyt tulla ikävä, peruskuntoa kun on kasvatettu valmennuksen alussa pääasiassa uiden, kävellen tai kävelyä ja juoksua yhdistäen.

Sykkeet eivät pysyneet vielä koko matkaa tarpeeksi alhaisina, joten välillä tahti oli hidastettava kävelyyn, mutta muutaman hitaamman kävelyaskeleen jälkeen taas mentiin. Ihan oikeaoppista peruskestävyysharjoitusta tästä ei tullut, mutta henkisesti piristi valtavasti. Juoksu on kyllä ihanaa! /Riikka #riikkagoesnutskk55
...

View on Facebook

Onnistumisen elämyksiä valmentajana. Valmennettavan ihan täydellinen sykekäppyrä juoksulenkiltä. Huolellinen alkuverkka, nousevatehoiset vedot, hyvät palautukset välissä ja hyvä loppuverkka. Vielä kun asiakkaan fiilismittari oli 4/5 ko. lenkiltä, niin ei se huonosti mennyt 🙂 #kestävyysvalmentaja #intervalli ...

View on Facebook

Valmennettavan fiilistelyt:
Loman lopussa minulla nousi kuume tai ehkä ennemminkin pieni lämpö, joka pysyi useamman päivän. Huomasin ensimmäiset merkit sairastumisesta sunnuntaina pitkällä (1,5 t) kävelylenkillä, jolloin sykkeet eivät millään pysyneet toivotun alhaisina. Hengästyin ja väsyin. Treeniohjelmassa olleet juoksupyrähdykset jätin suosiolla väliin. Lenkin jälkeen tunsin oloni viluiseksi, surkeaksi ja päätäni särki.

Pistin Pekalle viestiä ja sovimme, että nyt levätään. ”Kipeänä ei treenata koskaan”, kaikuivat valmentajat sanat korvissani. Sairaana urheilu pitkittää toipumisaikaa ja voi olla jopa supervaarallista.

Nyt on kuitenkin taas palattu, hieman keventäen, takaisin tuttuihin harjoitusrutiineihin. Sairastelun jälkeen ekat treenit ovat 30–60 min pituisia kävelyharjoituksia peruskestävyysalueella. Kiva päästä vihdoin liikkumaan! /Riikka #riikkagoesnutskk55
...

View on Facebook